perjantai 6. toukokuuta 2016

Päiväni Helsingissä 5.5

Hei vaan! Siitä onkin taas vierähtänyt tovi kun oon tänne viimeeks kirjotellu. Mutta ei mulla oo ollut mitään, mistä olisin halunnut kertoa.

Nytpä on!

Tosiaan helatorstaina 5.5 oli nuorten kiitosmatka Helsinkiin ja Megazoneen. Kiitosmatka tarjottiin siitä hyvästä, että oli keräämässä Yhteisvastuu -keräystä aikaisemmin keväällä. Reissuun meitä lähti vähän päälle parikymmentä isosta ohjaajineen.

Päivämme alkoi siitä kun bussimme lähti ajamaan kohti Helsinkiä kymmenen aikaan aamusta. Tosin lähtö vähän viivästyi, sillä meillä olikin liian pieni bussi, joten jouduimme odottomaan hetken aikaa, kun toinen bussikuski kävi tuomassa isomman bussin. Sitten lähdimme ajamaan kohti Helsinkiä.

Bussissa oli tosi kuuma, mutta onneksi matka meni kuitenkin suhteellisen nopeasti. Mä luin menomatkalla historian kutos kurssin kirjaa, kulttuurihistoriaa, seuraavan päivän tuntikokeeseen (josta sain muuten kasin) :)




Helsingissä meillä oli pari tuntia aikaa kierrellä vapaasti ja käydä vaikkapa syömässä. Mä menin partio-tutun kanssa kiertelemään ja etsimään jotain kivaa ruokapaikkaa. Meillä kesti kauan päättää, että missä syödään, koska kumpikaan meistä ei halunnut päättää toisen puolesta, mutta kummmallekkaan ei ollut juuri mitään väliä, että mitä syödään.

Lopulta päädyttiin Burger Kingiin.





Nuo hassun hauskat kuvat on minusta sen takia, kun saatiin tehtäväksi ottaa joku hauska kuva ja lisätä se Padlet nimiselle pohjalle. Noh.. Joo. Menkööt ne kuvat nyt sitten tännekin. 

Kun oltiin syöty, lähdettiin vähän kiertelemään, koska meillä oli reippaasti aikaa jäljellä. Mä halusin käydä Lushin myymälässä - eihän mulla siis sinne ole varaa, mutta teki mieli mennä sinne haistelemaan. Ihastelin siellä mm. kylpyppommeja. Olisin niiin halunnut ostaa sellaisen, mutta eihän meillä ole edes kylpyammetta. Mutta ne tuoksu niin hyvälle ja oli kivan glitterisiä! Ja sen jälkeen olin minäkin ihan glitterissä..

Sitten päätetiin mennä loppuajaksi Kamppiin. Taidettin olla koko se aika Tigerissä. Meillä oli hauskaa! :D
Pelleiltiin siellä mm. malliukon ja tyynyn kanssa, joka näytti pinkeiltä tisseiltä.. Mä ostin sieltä myös vaalenpunaiset nappikuulokkeet kolmella eurolla, koska olin muutamaa päivää aiemmin pessyt pesukoneessa puhelimeni mukana tulleet. Aluksi vähän epäilin niiden laatua, mutta yllättävää kyllä - ne on ihan hyvät. Ja söpön väriset.

Kahdelta olikin sitten jo aika siirtyä bussille odottelemaan lähtöä Megazoneen! 


Itse Megazonesta mulla ei ole kuvia, ikävä kyllä. Meille oltiin siis varattu kaksi peliä (yhden kesto onb 22min). 
Niille, jotka ei ehkä tiedä, Megazone on kiva lasersota peli. Siellä porukka jaetaan kolmeen joukkueeseen, siniseen, punaiseen ja vihreään, ja tarkoituksena on ampua toisen värisiä laseraseella pelaajien päälle puettuihin liiveihin. Itse pelasin sinisessä joukkueessa.
Megzonen peliareena on upea. Siellä ollaan melko pimeässä, sellaisessa sokkeloisessa kaksi kerroksisessa hallissa, jossa siis ne laservalot hehkuu. Seinillä on neonvärisiä maaleja, jotka myös hehkuvat.


Kuten ylläolevasta kuvasta ehkä huomaa, mä en ole kovin hyvä pelaaja.. No sain mä sentään jonkun verran osumia muihin :D Mutta tärkeintä on se, että mulla ja muilla oli kivaa. Ehkä mäkin opin vielä joskus.. Tulen nimittäin ihan varmasti joskus menemään takaisin sinne! 

Sitten olikin aika lähtä ajamaan takaisin Kotkaan. Mulla oli Helsingissä tosi kiva päivä. Tuntuu tyyliin siltä kuin ois ollu päivän ulkomailla, on toi pääkaupunki niin paljon eloisampi paikka kun Kotka.. :D 

Tähän loppuun vielä pari kuvaa mun illan fiiliksistä.





Ensi viikonloppu meneekin sitten Tampereella leirillä. Voisin kirjoittaa siitäkin! :)

Kiitos kun luit päivästäni!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti